Jak jste si již mohli všimnout, přidávám hodně postřehů k Far Cry Primal na Facebook, kdy se hodně z nich na web vůbec nedostane. Jsou to většinou krátké útržký informací/spekulací pro které je zbytečné vydávat nový článek, navíc jenom o pár slovech. Některé postřehy jsou poté i v, nedávno vytvořené, sekci Bleskovky, kterou najdete v pravém sloupci na tomto webu.
Článek souhrně obsahuje, jak zde na webu nepsané, tak již na webu zveřejněné informace.
DATUM VYDÁNÍ A PLATFORMY
Far Cry Primal vyjde na PS4 a X1 23.2.2016. Na PC poté 1.3.2016
JAZYK
Ve Far Cry Primal je použit smyšlený jazyk nazvaný Wenja, více o jeho vzniku si můžete přečíst v samostatném článku zde. Hra bude obsahovat české titulky.
DINOSAUŘI
Před nějakou dobou se mluvilo o tom, že by se ve Far Cry Primal mohli objevit nějací dinosauři. Oheň přiživil i zaměstnanec Ubisoftu, když na tuto otázku odpověděl pouze „Bez komentáře“.
Ale nyní je to již oficiální – Během community streamu (který se bude brzy opakovat) totiž bylo řečeno, že se ve hře Dinosaurů nakonec nedočkáme. Což hodně fanoušku zamrzí, ale taky hodně potěší, protože by to prostě „Nedávalo smysl“.
MULTIPLAYER A KOOPERACE
Jak jsem již psal před několika měsíci v tomto článku, Ubisoft se rozhodl zaměřit čistě na singleplayer a přinést tak hráčům co nejlepší herní zážitek z kampaně Far Cry Primal. Ve hře se tedy nedočkáme ani multiplayeru, ani kooperace, což je docela škoda. Dobývat stanoviště nebo lovit Mamuty za pomocí dalších 3 hráčů by byla určitě sranda.
STANOVIŠTĚ, TÁBOŘIŠTĚ A KMENY
Stanoviště využívají prvky z předchozích dílů. Na stanovištích, kterých je celkem 15, se nachází několik různých typů nepřátel. Narazíte tedy na velice slabé nepřátelé, ale i na nepřátele značně odolné. Dále tu je i nová skupina nepřátel, kteří, jakmile Vás zmerčí, nezačnou na Vás útočit, ale ihned běží k nejbližšímu rohu a přivolají pomocí něj další nepřátelé. Tito nepřátelé mají, po označení, nad sebou ikonku signálního rohu. Dále se na stanovištích nacházejí i neutrální civilisté, kteří jsou na minimapě označeni bílou kapkou.
Jak bylo naznačeno v minulé větě, tak alarmy nahradily signální rohy. Těch se na stanovištích objevuje několik – jejich počet se odvíjí od velikosti a obtížnosti stanoviště. Každý signální roh pracuje samostatně a musíte je tedy zničit všechny, pokuď nechcete riskovat přivolání posil. Signální rohy můžete zničit buď zbraní (např. šípem), nebo úderem zblízka.
Ve Far Cry Primal zůstal i „Wallhack“, tedy pomůcka, která Vám zobrazí nepřátele i za překážkou. Jelikož v pravěku nebyly dalekohledy a foťáky, tak k označení nepřátel, prozkoumání okolí nebo vyznačení cíle cesty můžete využít Sovu. Sovu poté můžete i vyslat na nějakého nepřítele, kterého zabije.
Opět záleží jenom na Vás, jestli se rozhodnete obsadit stanoviště tiše, nebo Rambo stylem. K boji proti nepříteli můžete využít i jedno ze 17ti zvířat, které si můžete ochočit. Tato schopnost Takkara, což je hlavní postava hry, je Ubisoftem nazvaná Beast Master.
Na tábořišti si můžete rozdělat oheň, prospat se. Spát můžete buď do svítání nebo do soumraku. Nelze nastavit přesný čas, přeci jenom kdysi pojem „čas“ neznali. Od zapáleného ohniště si můžete podpálit šípy, oštěpy i palici. Oheň je hodně důležitý pro přežití, hlavně v noci, kdy na Vás útočí více zvířat, než lidí. Některá zvířata se ohně bojí a pokuď kolem sebe začnete máchat hořící palicí (pochodní), tak utečou, ale ani tak nejste v bezpečí, jelikož se většinou ještě vrátí, aby se Vás znovu pokusila sežrat. Nalezená tábořiště, stejně jako dobytá stanoviště, můžete používat k rychlému cestování.
Na Orosu se nachází 3 kmeny – Wenja, což je kmen hlavního hrdiny a dva nepřátelské kmeny – Udam a Izila, kdy kmen Izila je vyspělejší, využívající lepší zbraně, než Udam. Zatímco lidé z kmene Udam jsou povětšinou nemilosrdní kanibalové s primitivními zbraněmi. Lidé kmene Wenja věří v duši. Nejenom v tu lidskou, jelikož věří, že stromy, kameny a příroda kolem kolem nich má také svou duši.
ZVÍŘATA
Jak jsem psal výše, ve Far Cry Primal je několik desítek zvířat, z níchž si 17 můžete ochočit a na třech (zatím známých a vypadá to, že více jich už nebude) se projet. Svézt se můžete na malém Mamutovi, velký na Vás bude útočit, Šavlozubém tygru a malém Mědvědu, kdy velký na Vás opět bude útočit. Velký, neboli Jeskynní Medvěd se nebojí ohně a dokáže být pěkna osina v zadku, stejně jako Nosorožec. A např. Jaguár se přikrčí, pokuď se přikrčíte i vy, díky čemuž se dokáže neslyšně přiblížit ke své oběti. S ochočenými zvířaty se můžete pomazlit (jak milé).
VEDLEJŠÍ AKTIVITY
Stejně jako v předchozích dvou dílech i ve Far Cry Primal je dostatek vedlejších, nepovinných, aktivit.
Patří mezi ně například objevování neznámých míst na Orosu, sbírání různých maleb v jeskynních a na kamenech, ochočování zvířatek, obsazování stanovišť, zapálování velkých táboráků, čímž dojde k odkrytí části mapy a určitě jich ještě hodně nebylo oznámeno. Mezi zajímavý vedlejší úkol patří například Duchovní totém. Po vydání Far Cry Primal samozřejmě napíšu článek, ve kterém vypíšu všechny vedlejší aktivity na Orosu, stejně jak jsem to udělal pro Far Cry 4.
DUCHOVNÍ TOTÉM – V tomto vedlejším úkolu musíte nalézt osobu z Wenja kmene, která byla zabita během přenosu totému na místo, kde měl být umístěn, vzít od něj tento totém a donést ho na místo určení. Pro někoho tato mise může být stereotypní, ale pokaždé se do cíle dostanete jinak a pokaždé Vás čeká jiné nebezpečí. Jak jsem psal výše, kmen Wenja věří v duši a to nejenom v lidskou, ale věří i v to, že duši má všechno, tedy včetně např. zvěře, kamenů nebo stromů.
OBTÍŽNOST, ZBRANĚ A ROZLOHA OROSU
Někteří lidé si stěžují na velice blbé nepřátelé. Prvně musíme vzít v potaz, že všechny zatím ukázané gameplay videa pocházejí z pre-release beta verze a ve finální verzi tedy bude inteligence trochu více odladěná. Bugů, kdy Vás nepřítel např. nevidí, i když jste k němu čelem a vzdálení pár metrů sice budou pořád, ale i tak bude hra těžká. Ve hře bude několik nepřátel, kdy někteří budou slabí a někteří vydrží i pár šípů v hruníku, navíc mají mnohem silnější zbraně. Nehledě na to, že Vás kdykoliv může napadnout a zabít nějaké zvíře. Pokuď si chcete udělat hru co nejtěžšší, stačí nepoužívat Sovu na označení nepřátel, nezvyšovat si sloty na množství nesených šípů, kopí, palic, bomb a zdraví. Pro opravdu HC obtížnost si můžete vypnout i HUD. Zkuste se postavit rozzuřenému Mamutovi (který se často vyskytuje ve skupinkách) s dvěma sloty zdraví a pár šípy. Jak jsem zmínil pár odstavců výše, palice, kopí i šípy můžete zapálit. Po vyhození/vystřelení těchto zbraní je můžete znovu sebrat.
Co se týče bomb, tak ty jsou poté zápalné, včelí a plynové. Zápalné, jak název napovídá, budou zapalovat, včelí se po nárazu rozpadnou a vyletí z ní včely, které napadnou všechno živé v jejich blízkosti a plynné, tak ty nepřítelé otráví nějakým zeleným plynem + pasti. Toto jsou vlastně všechny známé zbraně (když nepočítám ochočená zvířátka), které se ve Far Cry Primal budou nacházet. Samozřejmostí je jejich možnost vylepšení a tím zvýšení účinnosti útoku.
Dále pak bylo prozrazeno, že Far Cry Primal bude mít rozlohu Orosu a délku kampaně víceméně stejnou, jak jsme zvyklí z předchozích dílů. Není to tedy jenom malý dodatek, jako Blood Dragon. Pokuď si chcete odekrýt mapu, musíte najít a zapálit táboráky.
Ve Far Cry Primal budou volně dostupné i zasněžené oblasti, ve kterých, abyste přežili, nestačí porazit jenom živé nepřátelé, ale i mráz. Pokuď nechete umrznout, musíte si najít tábořiště a rozdělat oheň, od kterého se poté zahřejete. Oros je inspirován slovenskou části Karpat.
HARDWAROVÉ NÁROKY FAR CRY PRIMAL
Během Community streamu byly zveřejněny specifikace pro PC verzi Far Cry Primal. Hru si zahrajete i na starších strojích. Ten, kdo rozjel Far Cry 4, nebude mít problém rozjet i Primal.
MINIMÁLNÍ POŽADAVKY
WINDOWS: Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 ( pouze 64-bit )
PROCESOR: Intel Core i3-550 | AMD Phenom II X4 955 nebo podobné
GRAFICKÁ KARTA: NVIDIA GeForce GTX 460 (1GB VRAM) | AMD Radeon HD 5770 (1GB VRAM) nebo podobné
RAM: 4GB
HDD/SSD: 20 GB
DOPORUČENÉ POŽADAVKY
WINDOWS: Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 ( pouze 64-bit )
PROCESOR: Intel Core i7-2600K | AMD FX-8350 nebo podobné
GRAFICKÁ KARTA: NVIDIA GeForce GTX 780 | AMD Radeon R9 280X nebo podobné
RAM: 8GB
HDD/SSD: 20GB
PODPOROVANÉ GRAFICKÉ KARTY
V době vydání to jsou:
AMD Radeon™ HD 5770 (1 GB VRAM) nebo lepší, HD 7000 / 200 / 300 / Fury X
NVIDIA® GeForce® GTX 460 (1 GB VRAM) nebo lepší, GTX 500 / 600 / 700 / 900 / TITAN
SBĚRATELSKÁ EDICE A PŘEDPRODEJ NA PLAYMAN A XZONE
I Far Cry Primal nabízí sběratelskou edici Far Cry Primal. Veškeré info o této edici se dozvíte v tomto článku.
Koupi Far Cry Primal na Xzone podpoříte chod tohoto webu! U Xzone dostanete ke standardní edici hezký steelboook.
PC: Předobjednat za 1399,-,
Xbox One: Předobjednat za 1799,-,
PS4: Předobjednat za 1799,-. SBĚRATELSKÁ EDICE
Obsah sběratelské edice zde.
PC: Předobjednat za 1999,-,
Xbox One: Předobjednat za 2299,-,
PS4: Předobjednat za 2299,-.
DÁRKY OD PLAYMANA
Pokuď se rozhodnete nakoupit v obchodě Playman, tak k předobjednávce sběratelské edice Far Cry Primal dostanete hezký hrníček:
Sběratelská edice stojí na Playmanovi 2 299 Kč na PS4 i Xbox One, na PC poté 1 999 Kč.
U Playmana nemám žádný zisk z prodeje.
Ke standardní edici získáte jako dárek 3 rozšířující balíčky, které jsou jinak k dostání pouze u Sběratelské edice:
Standardní edice stojí na Playmanovi 1999 Kč na PS4 i Xbox One, na PC poté 1 599 Kč.
Jedná se o balíček šavlozubého tygra, mamuta a sovy –
- BALÍČEK ŠAVLOZUBÉHO TYGRA: Předčasný přístup k zvířecím kůžím pro výrobu + změna výběru šavlozubých tygrů v Orosu na nelítostné šavlozubé tygry s plamennými tesáky.
- BALÍČEK SOVY: Předčasný přístup k surovinám pro výrobu + vyzdobení paží unikátní barvou kmene Wenjů + změna vzhledu sovího společníka, která mu dodá tmavé peří běsnícího bouřkového mraku.
- BALÍČEK MAMUTA: Předčasný přístup k receptu na zvýšení odolnosti + změna výběru mamutů v Orosu na tajemné mamuty s popelavým hřbetem.
Pingback: Far Cry Primal - Trailer a informace