První Far Cry vyvíjel Crytek, který později prodal práva Ubisoftu. A ze všech zatím vydaných Far Cry měl nejlepší možnosti pro MP. Co si budeme povídat, ve Far Cry 1 jste si mohli měnit nicky, včetně různých barev pro ně, vybrat postavu, za kterou jste chtěli hrát (Jack Carver, Crow atd.) včetně barvy trička nebo vesty postavy. Byly tam 3 skupiny bojovníků (pro Assault) s různými zbraněmi. Sice tam neexistuje žádné vylepšování zbraní, ale to mi vůbec nevadí. Nemožnost stahování map ze serveru vyřešil plugin LR-Addon.
Každý hráč ve stejné skupině měl stejnou zbraň se stejnými účinky. A bylo tedy jedno, jestli hrajete multiplayer prvně, nebo už máte za sebou stovky hodin. Nehledě na to, že byla možnost spustit vlastní dedikovaný server bez limitu počtu hráčů, s vlastním, klidně barevným, názvem. Takže nebyl problém narazit na servery pro 64 hráčů. Problémem bylo akorát to, že při takto vysokém počtu hráčů už docházelo k lagům, jelikož optimalizace nebyla úplně skvělá.
Žádné další Far Cry už nemělo takovouhle volnost při tvorbě serverů – u Far Cry 2 byly dedikované servery, ale jenom pro 16 hráčů. Ale aspoň šel nastavit název serveru. Co se týče Far Cry 3 a Far Cry 4, to je kapitola sama o sobě – Zde to Ubisoft s MP vážně pohnojil. Nebudu se tu o těchto dílech rozepisovat, ale největší chybou bylo, že není možnost dedikovaných serverů a často se v půli hry objevila migrace. V multiplayeru Far Cry 1 jsou i vozidla – 4WD Jeepy a Bugíny, ve kterých se může svést hned několik hráčů. Střílet z jejich zbraní (kulomet, raketomet) lze i z místa řidiče. V multiplayeru Far Cry 1 je i možnost přepnout se do druhého týmu – Např. několik hráčů z jednoho týmu odejde a je tedy v oslabení. Tak stačí jenom, aby se hráči z týmu, který je v převaze, přesunuli do druhého týmu a vyrovnali tak počet hráčů. To u dalších Far Cry není možné a tak se často stávalo, že proti sobě hráli týmy, kdy v jednom je 8 hráčů a v druhém byli 4 hráči. Nabízel také přehledný seznam hráčů, včetně jejich pingů. Multiplayer Far Cry 1 obsahuje 3 herní režimy – Assault, FFA a TDM. Co se týče munice, tak u respawnu jsou bedny s municí, popř. lze získat munici od padlého protivníka.

ASSAULT
Tento herní režim zatím nebyl v žádném dalším Far Cry překonán. V tomto módu proti sobě stojí dvě strany – Modří a Červení – Obránci a útočníci. Jední mají za úkol po stanovený čas bránit vlajku a druzí se ji snaží dobýt. Po uplynutí času se strany prohodí. K aktivaci vlajky stačí dotknout se jí a pak si hráč může pobíhat kde chce. Nemusí se zdržovat poblíž. Může tedy jít na nějaké strategické místo, ze kterého jde nejlépe zabránit přístupu bránícího týmu k vlajce. v Assaultu byla možnost stavět různé zátarasy, kulometná hnízda a chránit tak vlajku. Tyto postavené věci poté můžete zničit granáty nebo C4kou. Na mapě jsou standartně 3 vlajky, ale najdou se i uživatelské mapy s více vlajkami. Já jednou použil 5. I po tolika letech se Assault stále hraje ve Far Cry 1 nejvíce a stále jsou na něj dělány nové mapy.



TDM
Klasický týmový deadmatch – stojí proti sobě 2 týmy. Hráč začíná s mačetou a musí si na mapě najít jinou zbraň, popř. neprůstřelnou vestu. A jelikož ve Far Cry 1 neexistuje automatické léčení, musíte si hledat i lékarníčky. K dispozici jsou 4 sloty na zbraně.
FFA
Jenom jiný název pro deadmatch. Zde hraje každý hráč za sebe a snaží se zabít všechny ostatní. A stejně jako v TDM, i zde si musí zbraně najít. K dispozici jsou 4 sloty.
aadajjzfzuz nejlepsi hra