Testování mapy před publikací


Testování mapy před zveřejněním a nahráním na servery Ubisoftu je nutnou samozřejmostí.

Je zde ale jeden problém, a to ten, že v editoru se AI chová jinak, než ve hře, často hodně rozdílně (vlastní zkušenost) a jelikož hodně lidí zná jenom testování v editoru (včetně publikování v editoru), tak jsem připravil i tento návod, jak mapu otestovat ve hře před tím, než ji publikujete, abyjste docílili co nejlepšího herního zážitku.

  • 1. Nejprve si musíte zapnout hru 🙂
  • 2. Poté vstoupit do nabídky „Editor map“.
  • 3. Tam vyberte nabídku „Všechny mé mapy“.
  • 4. Vyberte kliknutím požadovanou mapu.
  • 5. A v nabídce vyberte položku „Hrát“.
  • 6.Toť vše.

  • Jinak moje malé tipy k tvorbě map: Pokuď možno používejte co nejvíce stejných objektů a upravujte je skládáním přes sebe. Např. skály, jelikož čím více různých objektů použijete, tím více je mapa náročnější na HW počítače. Nehledě na to, že kvalitní mapu nejde vytvořit jenom z pár objektů, takže toto šetření kapacity výkonu je nutné.
  • Kontrolujte, zda nejsou objekty ve vzduchu – některé bedny a objekty totiž nenechají jiné objekty na sebe úplně dolehnout – jako příklad malá zasněžená bedna a C4, kdy je C4ka ve vzduchu.
  • Omezte nepřátelům pohyb objekty v cestě – Jako ukázku si můžete vzít moje poslední 2 mapy Escape form prison a Mountain break, kdy jsem omezil pohyb vojáků kameny nebo bednami, bránou, popř. umístěním na místa, ze kterých nemůžou utéct. Docilíte tím toho, že se na hráče nenahrnou všichni nepřátelé najednou na jednom místě.
  • Dělejte prostředí „živé“. Tedy přidávejte různé doplňkové prvky – jako např. stůl, židle, sutiny, kusy dřeva atd. Mapa poté nepůsobí tak suše.
  • Používejte animační body.
  • Toto sice není pravidlo, ale přidávejte více možných cest, jak dosáhnout cíle – docilíte tím toho, že hráč pokaždé, co bude mapu hrát, může využít jinou cestu k cíli. Můžete umístit i skrytá místa na mapě. Skrytá místa dělám již od dob Far Cry 2 a tyto mapy patřily mezi nejoblíbenější, mnou vytvořené mapy.
  • Používejte jenom tématické objekty. Tedy nepoužívejte třeba nezasněžené budovy v zasněžených oblastech.
  • Hrajte si se světlem. V eidtoru lze vytvořit hezkou podívanou za pomocí různých světel a ohně.
  • V případě nějakého dotazu na editor mi můžete napsat i na Facebook, popř. email.

 


O BackPa

Jsem fanoušek herní série Far Cry již od prvního dílu. Stále si stojím za tím, že nejlepší multiplayer má první díl! Jsem také vlastníkem a hlavním redaktorem tohoto webu. V případě nějakého dotazu mě můžete kontaktovat emailem na backpa@far-cry.cz

Leave a comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

2 zamyšlení nad “Testování mapy před publikací