Zde se seznámíte s editorem a naučíte se v něm základní věci
Před každým uložením mapy !doporučuji! provést "Export to engine"a "Generate surface texture" a pokaždé před uložením provést "Reload..."
!Není to nutné,ale moc to nezdrží! Nutné je to až po konečné ůpravě mapy!!!
Jelikož je Editor nestabilní,doporučuji dělat zálohy,jestli zapomenete udělat zálohu tak se ve složce s mapou (jmenuje se stejně jako mapa) poohlídněte po souboru
s koncovkou .bak (je to automatická záloha mapy,kterou provádí editor) a tu pak přepište na .pak a špatnou verzi ???.pak vymažte
Nesjdříve si vytvoříme novou mapu: FILE>NEW
Objeví se vám toto okno:
Do kolonky Level Name si napište název mapy(bez diakritiky,v mém případě název "zkusebni")
Ostatní položky můžete nechat tak jak jsou.>Heightmap resolution asi znamená velikost terénu>Meters Per Unit Metrů na dílek.
Potvrďte tlačítkem OK
Objeví se vám toto:(kliknutím zvětšíte)
Nyní si vytvoříme terén...
Klikněte na
Objeví se vám tohle:
Nyní klikněte na
Objeví se vám nastavení výšky terénu
Do kolonky zadejte např.20 a potvrďte OK
Nyní si nakreslete vzhled terénu,např takhle:
Po nakreslení opět použijte OK
Objeví se vám červený terén s textem Replace Me.
Nyní si klikněte na položku:
Zobrazí se vám totu:
Prozatím postačí když kliknete na položku Default v nabídce Vrstev(layers).
Napravo se vám zobrazí zelený čtverečeks texturou pro terén a odkliknete OK,pokud budete
chtít změnit texturu terénu,klikněte na Load Texture...
Nyní z nabídky File vyberte položku "Generate surface texture"
Objeví se v ám okno "Exporting"
Zde klikněte na Ano a počkejte než vás komp udělá to co má.
Po dokončení vám terén z červené barvy změní barvu na zelenou asi takhle:
Nyní si přidáme zbraně
Z nabídky "Entity" vyberte položku "Pickups" .
Z nabídky si vyberte typ zbraně.
Zbraň má před názvem slovo "Pickup",
pokud chcete přidat náboje,tak vybírejte z položek "Ammo..."
|
Vysvětlivky pro potřebné věci pro FFA a TDM
Armor-štít
Healt-lékarnička
Binoculars-Dalekohled
HeatVisionGoggles-Noktovizor
RL-raketomet (zřejmě RocketLauncher)
SmokeGrenades-kouřový granát
HandGrenades-granát
FlashbankGrenades-oslepující granát
SniperRifle-Sniperka
Shotgun-Brokovnice
Shocker-paralyzér
Flashlight-světlo
Obrázky přibudou až je seženu
Ostatní označení zbraní bude zde až seženu obrázky
zbraní,ale většina z váz ví,jak jaká zbraň vypadá.
|
Vložíme si například Brokovnici.
Z nabídky Entity>Pickups vyberte položku "PickupShotgun" a vložte si ji někde na mapu.
Pro nastavení počátečního počtu nábojů klikněte na položku "Amount" v nabídce napravo.
Původní nastavení je 10,vy si ho přepište třeba na 50.
Pokud chcete aby se vám zbraň obnovovala v určitých intervalech,
změňte u položky "RespawnTime" číslici 0 na vámi požadovaný čas ve vteřinách.
Např. 10,to znamená že se vám zbraň obnoví každých 10 vteřin,při této frekvenci obnovy a
počtu nábojů nemusíte ani přidávat náboje,stačí když si počkáte než se zbraň znovu obnoví a
vezmete si ji.Myslím že 50 nábojů je max. počet.:-)
Nyní si přidáme objekty
Pokud si chcete do mapy vložit nějaký objekt tak vybírejte z nabídky "Simple Entity"
Např. si vyberte bariéru a to tak že klikneme na "multiplayer">"buildables" a "barrier_built"
V okně "Object Prewiev" se vám zobrazí náhled položky.
Nyní si přidáme dopravní prostředky
Dopravní prostředky naleznete v nabídce "Entity" > "Vehicles"
|
Vysvětlivky:
Bigtrack
Postupně budu přidávat,však náhled se vám zobrazí v
okně "Object Prewiev" |
Pro respawn vozidel z nabídky "Entity" vyberte "Multiplayer" a pak položku "Phoenix"
Napravo se vám objeví tato tabulka:
Klikněte na "On Reset" pak "Pick New" a nyní už stačí jenom označit vozidlo a
v "Respawn Time" si nastavte čas ve vteřinách po jakých se má vozidlo obnovit.
Pokud jste vše udělali dobře,objeví se vám mezi Vozidlem a Phoenix fialová čára:
Nebo klikněte na vozidlo, "Buggy" vyberte "On OnDeath" pak "Pick New" a onačte "Phoenix"
A nyní máte 2 možnosti:
1.Použijete stávající "Phoenix"
2.Nebo si vytvoříte "Phoenix" nový
Poté klikněte na vozidlo a u něho pak na "On Abandoned" a vyberte "Phoenix".
Nyní se vám auto respne když se zničí i když ho opustíte.
Nyní se naučíme s objekty pohybovat,otáčet je.
Otáčení
Z této nabídky si vybereme .
Nyní klikněte na objekt který chcete otočit.
Objekt se orámuje a zobrací se v něm 3 šipky:
Modrá-otáčí objekt vlevo nebo vpravo
Červená-otáčí objekt nahorů nebo dolů
Zelená-otáčí objekt do boků
Posun
Kliknutím na tuto ikonku a označením předmětu s ním můžete pohybovat a to těmihle způsoby
Červená a Zelená-posun do boků
Modrá-posun nahoru nebo dolů
Tlačítko v červeném rámečku slouží ke zvětšování objektů
Po kliknutí na nabídku "Snap to Grid" si můžete nastavit délku posunu předmětů,ideální je 0.05 m
Nyní se naučíme upravovat terén.
Z nabídky "Terrain" vybereme "Terrain Modify" a "Flatten"
Napravo se vám zobrazí nabídka "Modify"
|
Outside Radius určuje velikost vnějšího kruhu
Inside Radius určuje velikost vnitřního kruhu
Hardness určuje ?tvrdost?
Height určuje velikost daného místa |
Chceme si například vytvořit menší horu tak si nastavíme "Outside Radius" na 10 a
"Inside Radius" na 5 a "Height" na 40.Hodnoty si ale můžete měnit podle sebe.
Teď si vytvořte horu na mapě(držte levé tlačítko myši).
Pokud si chcete vytvořit jezírko,prohlubeň nebo snížit velikost kopce,nastavte Height na 0 nebo
nižší než jaké jste použili.
Pro jezírko použijte 0
Nyní se naučíme přidávat vegetaci.
Z nabídky "Simple Entity" vyberte položku "natural"
Naleznete zde mnoho druhů vegetace od stromů po křoví apod.
Náhled se vám zobrazí jako vždy v "Object Prewiev"
Nyní se naučíme duplikovat mapu.
Pokud jse se třeba rozhodli,že mapu chcete předělat do TDM tak klikněte
na (Duplicate Mission).
Do "Duplicate Mission Name" zadejte "TDM" a potvrďte OK
Vytvoří se vám TDM mód hry.
Nyní se naučíme přidávat zbraně pro respawn.
V záložce "Mission" vyberte položku "Edit Equipment-Packs... "
Objeví se vám okno Equipment-Packs
Počet nábojů vybiráte v nabídce "Ammunition"
V nabídce "Main" se nastavují zbraně pro respawn,záleží jestli máte TDM nebo FFA
V Player-Equipment-Pack vyberte FFA nebo TDM
Pak dej Mission Properties a ve Weapons nastavte zbrane....
Nyní se naučíme odstraňovat mapu.
V této nabídce...
...klikněte na a potom potvrďte v okně "Confirmation" tlačítkem OK.
Nakonec v módu/módech hry který chcete použít dejte "Generate surface texture"
A až vám to váš PC vygeneruje tak udělejte totu: "File" a "Export to engine"
Já například dávám "Export to engine" i před "Generate surface texture" a pokaždé před
uložením provedu "Reload..."
Nyní už jenom zbývá si mapu uložit: File>Save
Nyní si můžete mapu spustit v online hře.
Jestli chcete aby se při načítání hry objevil váš obrázek,postupujte takto:
1.Vytvořte si obrázek ve formátu .jpg
2.Pojmenujte ho "loadscreen_nazev mapy"
3.Obrázek přesuňte do složky s mapou,zde např do složky "zkusebni"
NYNÍ SI VYTVOŘÍME JEZÍRKO
Klikněte na "Area" a poté na "WaterVolume" v nabídce "Object type".
Poté si na mapě vytvoříme jezírko.Pro uzavření musíte poslední bod umístit na první.
3.Nyní máme jenom 2D imitaci hladiny,ale my chceme 3D,tedy aby jezírko mělo i hloubku,to se provede tak,že změníte parametr "Height" .Musíte ale nastavit zápornou hodnotu aby jste vyvořili hloubku směrem dolů:
Přidání postav do map:
To se provede tak,že si v "NEW" rozkliknete položku "SimpleEntity" a poté si z nabídky rozkliknete "Characters".Vojáci apod. jsou v "Mercenaries"
Všechny návody,co se zde nacházejí,není li u návodu napsano jinak,jsem vytvořil já a bez mého souhlasu není dovoleno kopírovat jakýkoliv obsah z těch stránek.Kontakt naleznete zde: KONTAKT |